Tillbaka

Artikelsökning

Du måste ange minst 2 tecken
Sök på namn, artkelnr, ean & varumärke

Ny kund

Klicka på knappen REGISTRERA DIG nedan för att för ditt lösenord som du behöver för att kunna beställa varor.

Kundservice

Ny kund
Så här handlar du
Kontakta oss
Telefon: 019-603 03 50






Frågor och Svar

1. Vad behöver jag göra för att kunna beställa varor på Axfood Närlivs e-handel?

För att kunna beställa varor måste du ha ett kundnummer hos Axfood Närlivs och vara registrerad som e-handelskund.

2. Hur lång tid tar det innan jag kan börja beställa varor på Axfood Närlivs e-handel?
När du har gjort en kundanmälan tar Axfood Närlivs nykundsprocess några dagar. Processen inkluderar bl a registrering, ansökan om autogiro, kreditprövning och upplägg av leveransdagar. Vill du göra en kundanmälan här på vår e-handel? Klicka här.
Givetvis går det också bra att kontakta något av våra säljkontor.

3. Vilka leveransvillkor är det som gäller från Axfood Närlivs?
Leverans sker fraktfritt under förutsättning att leveransvärdet är minst 5 000 kr exklusive moms. I annat fall tillkommer en leveransavgift på 250 kr. Order med leveransvärde under 3 000 kr levereras ej.


4. När levereras de varor jag beställer?
I samband med att du blir kund hos Axfood Närlivs bestäms dina leveransdagar. När i förhållande till dina leveransdagar du lägger din order, avgör på vilken av dina leveransdagar som du kan få dina varor.

5. Hur kontrollerar jag en lagd order?
När du har bekräftat din order kan du se den i din orderstatus. Din orderstatus hittar du under fliken Mina sidor. Observera att du måste vara inloggad för att se din orderstatus.

6. Hur ändrar jag mitt lösenord?
Logga in och klicka på fliken "Mina sidor". Under den fliken hittar du ”Kontouppgifter” där du kan ändra dina uppgifter som är kopplade till din inloggning.

7. Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Klicka här eller på Glömt lösenord i inloggningsrutan på startsidan. Fyll i ditt kundnummer, så får du ditt lösenord automatiskt via e-post.

8. Vad händer om min internetuppkoppling bryts?
Om din internetuppkoppling bryts innan du har hunnit bekräfta din order, registreras ingen order. Men eftersom de varor som du har lagt i varukorgen ligger kvar nästa gång du loggar in, kan du fortsätta där du var innan internetuppkopplingen bröts.

9. Hur reklamerar jag en vara?
Kontakta alltid Axfood Närlivs Kundsupport vid reklamation. När du ringer måste du ha några uppgifter till hands; ditt kundnummer, följesedelsnummer samt radnummer för den artikel som ska reklameras (står längst till vänster på följesedeln). Kontaktuppgifter till vår Kundsupport är:
Telefon: 0771-717 100
Fax: 019-603 03 74
E-post: kundsupport.narlivs@axfood.se
Öppettider: Måndag - torsdag 7-19, fredag 7-16.30, lördag 8-12

10. Vilka priser visas på Axfood Närlivs webbplats?
De priser som visas är exklusive moms och i förekommande fall exklusive pant. Kampanjpriser som visas gäller under en begränsad period (anges med ett "till-och-med-datum" för leverans). Priserna gäller med reservation för slutförsäljning samt prisförändringar utom vår kontroll.

11. Vad behöver jag ha på min dator för att jag ska kunna beställa varor på Axfood Närlivs e-handel?
Axfood Närlivs e-handel fungerar i alla vanliga webbläsare men vi rekommenderar de senaste versionerna av Internet Explorer, Safari, Chrome eller Firefox.

 

Varukorg

Varukorgen är tom

Beställningslista

Snabbt och enkelt – här kan du lägga produkter direkt i varukorgen med hjälp av artikelnummer eller EAN.

Var god vänta...