text.skipToContent text.skipToNavigation

FRÅGOR OCH SVAR

1. Vad behöver jag göra för att beställa varor på Axfood Närlivs e-handel?

För att kunna beställa varor måste du vara kund hos oss och få ett kundnummer hos Axfood Närlivs. Vill du bli kund? Ansök här.

 

2. Hur lång tid tar det innan jag kan börja beställa varor på Axfood Närlivs e-handel?

När du har gjort en kundanmälan tar processen ca två veckor innan du kan få ett kundnummer och kan göra beställning. Processen inkluderar bland annat registrering, ansökan om autogiro, kreditprövning och upplägg av leveransdagar. Vill du bli kund hos oss och göra beställningar på vår e-handel? Ansök här.

3. Vilka leveransvillkor gäller från Axfood Närlivs? 

Du kan få din beställning fraktfritt om du uppnår din fraktfria gräns, som du får när du är kund. Du ser hur mycket du behöver beställa för att nå fraktfritt under ordersumman på e-handeln. Om du inte uppnår den fraktfria gränsen så tillkommer en leveransavgift på 250 kr.

 

4. När levereras de varor jag beställer?

I samband med att du blir kund hos Axfood Närlivs får du ett leveransschema med fasta leveransdagar. När du lägger din order, bestämmer du vilken leveransdag som du vill få dina varor. Du kan se vilken leveransdag som är din första möjliga för din pågående order längst upp i högra hörnet i menyn. Där kan du även byta och få en tydlig överblick på dina leveransdagar.

 

5. Hur kontrollerar jag en order? 

När du har bekräftat din order kan du följa den i realtid under "Mina beställningar" som du hittar under "Mina sidor". Där får du en tydlig överblick på om en vara är slut på lager (brist). Du kan även följa summan på beställningen i realtid men vi reserverar oss för eventuell plockbrist som kan falla bort. Observera att du måste vara inloggad för att se dina beställningar. 

 

6. Hur ändrar jag mitt lösenord?

Logga in och klicka på fliken "Mina sidor". Under den fliken hittar du ”Min kundinfo” där du kan ändra dina uppgifter. 

 

7. Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Klicka på glömt lösenord i inloggningsrutan på startsidan. Fyll i ditt kundnummer, så får du ditt lösenord automatiskt via e-post.

 

8. Vad händer om min internetkoppling bryts under tiden jag beställer?

Om din internetuppkoppling bryts innan du har hunnit bekräfta din order, registreras ingen order. Men eftersom de varor som du har lagt i varukorgen ligger kvar i 27 dagar, kan du fortsätta handla nästa gång du loggar in.

 

9. Hur reklammerar jag en vara?

Du kan direkt i inloggat läge på narlivs.se göra reklamationer för bland annat saknat gods. Denna tjänst hittar du i "Mina beställningar" som är under "Mina sidor". Där väljer du den aktuella beställningen som du vill göra reklamation för, markera den eller de produkter du vill reklamera, hur många förpackningar (OBS ej kolli!) du vill reklamera, anledning och ev övrig info, sen är det bara att skicka in ansökan. Tänk på att göra din reklamation i samband med leveranstillfället. Gäller din reklamation retur av felbeställd vara så kontakta Axfood Närlivs Kundsupport. När du ringer måste du ha några uppgifter till hands; ditt kundnummer, följesedelsnummer samt radnummer för den vara du vill returnera (står längst till vänster på följesedeln)

Kontaktuppgifter till vår kundsupport är: Telefon 0771-717 100 E-post: kundsupport.narlivs@axfood.se Öppettider: Måndag - torsdag 7-19, fredag 7-16.30 & lördag 8-12


10. Vilka priser visas på Axfood Närlivs webbplats?

De priser som visas är exklusive moms och i förekommande fall exklusive pant. Kampanjpriser som visas gäller under en begränsad period (anges med ett "till-och-med-datum" för leverans). Priserna gäller med reservation för slutförsäljning samt prisförändringar utom vår konto.

 

11. Hur får jag reda på mina leveransdagar och orderstopptider?

I inloggat läge kan du se dina leveransdagar och orderstopptider under "Min leveranskalender" i "Mina sidor". Här kan du dessutom se leveransdagar och orderstopptider vid storhelger, så som jul, påsk & midsommar.

12. Varför ser jag inga priser till produkterna?

Du behöver logga in i e-handeln för att se priser och sortiment. Har du ingen inloggning? Bli kund och få inloggning här.

 

13. Hur hittar jag runt på Axfood Närlivs nya hemsida? 

Välkommen till Axfood Närlivs nya hemsida! Klicka här så kommer du till våra guider som visar dig runt hemsidan, så du enkelt kommer igång och hittar våra nya funktioner.