text.skipToContent text.skipToNavigation

Vi vet att tid ofta är en stor bristvara i butiken och därför är vi på Dagab glada att kunna erbjuda dig en smidigare lösning i vardagen. På närlivs.se kan du nämligen snabbt och enkelt reklamera dina varor direkt och du slipper att ringa in ditt ärende till oss mellan kundrusherna. Istället kan du fokusera på dina kunder och den dagliga driften i butiken. 
 
 
 
Så här enkelt är det:
  1. Klicka på ditt butiksnamn högst upp på närlivs.se och välj ’Mina Reklamationer’.
  2. Välj leveransdatum.
  3. Markera varan eller varorna som du vill reklamera. 
  4. Klicka på reklamera högst upp till höger eller på raden 
  5. Välj ditt ärende i rullistan och fyll i din information enligt instruktionerna i rutorna.
  6. Skicka sedan in din reklamationsansökan. 
  7. Tack! Vi har nu mottagit ditt ärende och hanterar det så snart som möjligt.
  8. När din reklamation är godkänd hittar du den som en kreditfaktura under 'Mina fakturor' här på närlivs.se (eller där du har din ordinarie fakturaportal).
     

Reklamera här 

Tänk på att göra din reklamation så snart som möjligt efter din leverans. Du kan göra en reklamation inom 7 dagar från ditt leveranstillfälle. 

Gäller din reklamation däremot retur av en felbeställd vara så behöver du kontakta Dagab Butikssupport direkt. Se då till att du har ditt kundnummer, följesedelsnummer samt radnummer (du hittar det på din följesedel) nära till hands för den vara som du vill returnera.

Testa gärna själv och skulle du stöta på några problem så finns vår Butikssupport alltid nära till hands om du har frågor. Använd gärna vår Chatt, som du hittar genom att klicka på den mörkblå Chatt-ikonen här till höger, eller också så hör du av dig till oss här: